nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Ångestsöndag...

Kategori: Linnéa

Imorgon är det jobb igen... suck. Fast bara en vecka sen är det två veckor semester till men det känns ändå lite jobbigt. Jag har laddat mobilen full med böcker så jag ska nog klara mig igenom veckan smärtfritt!

Igår gjorde ju jag och mamma som sagt svartvinbärsgelé och även krusbärsmarmelad! Gelén var jättegod men marmeladen har jag inte smakat än, men den lär vara god den också.


Mamma hade köpt fina burkar till gelén och marmeladen

På kvällen grillade vi. Björn har blivit värsta mästaren på grillning. Till förrätt vankades det grillad toast med smörstekta kantareller och västerbottenost. MUMS! Varmrätt fick man välja mellan karré och fläskotlett eller fläskfile. Till det serverades Björns specialare smör och lök grillade färskpotatis! Riktigt gott! Och till dessert blev det en supersmarrig blueberry crumble! Sen rullade man från bordet kan jag säga. Hahaha. Jag, mamma och Aron beslutade oss för att gå en promenad med hundarna. Vi gick en härlig runda i stan. Vädret var perfekt på kvällen eller natten va det nog nästan... Det var nog den varmaste dagen på hela sommaren igår!

Tänkte visa en bild på våra nya utemöbler som vi är väldigt nöjda med!


Inte den bästa bilden men man ser hyggligt

Idag har varit ännu kvavare (om man säger så =)) ute. När jag vaknade lös solen in genom fönstret och jag skickade meddelande till mamma och fråga om vi kunde åka och bada. När hon sedan ringde upp började det ösregna hos oss men hos mamma kom det inte en droppe. Skumt! haha
Vi bestämde oss för att skippa badet och åka och ta en avskedsfika med Aron! Trevligt var det och lite shopping blev det också! Nu sitter han nog på tåget till stockholm, eller om det var buss. Inte helt säker.



Kom hem snart igen bästa broschan!

Kommentarer

  • Lena säger:

    Gelen och marmeladen ser nästan bättre ut på bild än i verkligheten!

    2011-07-31 | 22:59:58

Kommentera inlägget här: