nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Lite av varje

Kategori: Lena

Det har varit en period av födelsedagar. Farmor Gunilla, syster Inger, "svärson" Björn och morfar Lennart. Alla på nästan samma gång. Vi var hos Gunilla helgen innan hon fyllde och sedan på måndagen var jag hemma hos Inger. Björn hamnade mittemellan så Aron och jag bjöd Linnéa och Björn på middag veckan därpå. Har lite bilder på min andra dator. De kommer snart!


Annars knallar dagarna på här. Man jobbar äter och sover för det mesta. Men jag och Carina brukar ta en runda med hundarna efter jobbet i Kungsbackaskogen. Tur att den finns nu när det är så svart på kvällarna.
På helgerna brukar Carina (Ibland Ki också!) och jag åka till skogen och träna hundarna och promenera i skogen. Det behövs komma ut lite efter hektiska veckor på jobbet. Vädret har faktiskt varit riktigt hyggligt. En 7-8 plusgrader och uppehåll. Det är perfekt väder att vara ute i. Vi lägger spår och tränar uppletande. Det är kul både för hundarna och oss. Konstigt nog är vi oftast ensamma i skogen. Fast vi är inte ledsamma för det. Fika brukar vi ha med. Jag har kaffe och Carina brukar bjuda på hembakat! Bilden här ovan är tagen i bilen i skogen där vi brukar vara.



Här är en bild på graven efter att jag satt dit en krans och ljus. Mormor och morfars grav finns i Onsala. Den är stor men ganska fin tycker jag. Det är till och med kvar lite grönt trots att det är november.


Visst var gravsmyckningen fin? Och tillsammans med ljuset blev det jättegulligt. Jag måste åka in till stan och titta till farmor och farfars grav snart. Skall skaffa lite granris och lägga på så blir det vinterfint!

Idag på fars dag har Linnéa och Aron träffat pappa Paul. Aron verkade på gott humör när han kom hem så de har nog haft det bra! Middag och bowling hörde jag att de gjort!
Nu skall jag spendera resten av söndagen med att städa upp litegrann här hemma. Det kan behövas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: