nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Vår snart..

Kategori: Lena

Idag kändes det verkligen som våren. Massor med snö men soligt och fint ute. Ganska varmt också. Projektet i helgen har varit fruktträden. De skall vårklippas så de är fina när bladen skall spricka fram. Ett träd igår och ett träd idag blev det. Jag fick ropa på Aron varje gång jag skulle flytta stegen och vissa grenar som var för högt upp fick han komma ut och klippa.
Nu är det klart och jag är riktigt nöjd!
Hundarna har varit med ute i trädgården hela dagen och katterna också. Smirre har varit med uppe i träden på samma gren som jag håller på att klippa och det har varit nära att hon blivit 3-bent flera gånger. Hon tycker det är jättekul när vi är ute allihop. Ibland stannade folk till på gatan och frågade om hundarna och katterna. Dom är duktiga hundarna. De stannar i trädgården även fast jag sitter uppe i trädet.

Vi hade riktigt trevligt på Tio Pepe igår kväll. God mat och vi satt uppe på hyllan! Fast pianokillen hade vi klarat oss utan..
Visa från senast vi var där hoppade jag över både förrätt och efterrätt men Aron och Björn beställde vitlöksbröd så det slutade med att vi alla åt en halv portion var. Och sedan var man proppmätt efter maten som vanligt. Jag orkade inte ens äta upp. Men jättegott var det!
När vi kom hem satte jag mig och tänkte glo lite på tv innan jag gick och lade mej (Eller somnar i fåtöljen som det brukar bli nuförtiden!) men det var en bra långfilm så jag blev sittande och höll mej vaken. Efter den var det en bra långfilm till! Så jag blev sittande framför tv:n halva natten! Aron låg på trekvarten i soffan med Smirre utsträckt över hela sig och bägge sov! Jag väckte Aron och vi gick och lade oss vid 5-tiden!
Sexy väckte mej vid 9-tiden - jättehungrig som hon alltid är på morgonen.



Har kollat på Vasaloppet litegrann - har sprungit ut och in mellan trädklippning och TV:n. Det är alltid lite kul att se vem som vinner!
Och på eftermiddagen idag klippte jag Aron som nu är korthårig fast både ljus och mörkhårig! Det såg lite udda ut men det ljusa infärgade har snart växt ut så man kan klippa bort allt!
Nu har han åkt tillbaka till en vecka i Kvarn och lumpen igen. Men han kommer hem på fredag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: