nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Sen torsdag kväll..

Kategori: Lena

Sista dagen på jobbet för mej denna veckan. Imorgon skall jag åka till Stockholm och vara där hela helgen. Jag skall till Grillby närmare bestämt. Vet inte exakt var det ligger så jag får lita på GPS:en imorgon.
Vi skall träffas hemma hos Jenny och träna hund hela helgen. Det skall bli riktigt kul!


Googlade och hittade denna intressanta bild på Tempo i Grillby ;-)

Annars har det varit en skön höstdag. Jag och Lizlott har varit på en långpromenad med hundarna i skogen efter jobbet. Solen har lyst på eftermiddagen och det har varit uppehåll. Vi håller på att utforska skogen mellan golfbanan och Gåsevadholms slott och försöker hitta en bra runda. Sist vi var ute gick vi över ett stort hygge. I höger kant hade vi en stor blötmark. Det var lite oländigt att gå men det funkade hyfsat ända tills Lizlotts Funny ställde sig mitt i ett jordgetingsbo. Det var inte trevligt. Blöt var hon efter att ha hoppat runt i alla blöta diken. Så hon hade getingar i hela pälsen. Hon fick rejält många stick och vi hittade intrasslade getingar i över en timma efter vi lämnat hygget. Riktigt äckligt var det. Funny är tapper som tur var och tog det hela med jämnmod.

 Meja skall bo hemma hos Lizlott i helgen. Hoppas att hon är snäll så att jag kan be om hjälp någon mer gång!
Linnéa, Aron och Björn skall vara här och passa huset och de andra hundarna.
Det skall bli annorlunda att åka iväg helt själv.

Kommentarer

  • Anki säger:

    Ha en trevlig helg i Stockholm! Jag skall jobba hela helgen men snart så är min semester här.

    2009-09-25 | 08:10:09
    Bloggadress: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här: