nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Söndag i stan!

Kategori: Lena

En riktig regnig söndag är det idag! Jag har nu bytt kläder 3 gånger och allt jag haft på mej är sjöblött!
Vi har varit i stan (Göteborg alltså!) idag, Aron, Linnéa, mamma och jag! Vi skulle åka till Västra kyrkogården för att klippa och fixa med min farmor och farfars grav innan Alla helgonahelgen. Den brukar bli ganska vildvuxen mellan varven så vi kände att det var dags. Min pappa har en gång planterat ett par små söta cypresser och efter ett antal år hade de växt till riktiga monster. För några år sedan var vi så duktiga och sågade ner dem men stubbarna har stått där sedan dess. Vi hade en förhoppning om att de skulle murkna så att vi kunde plocka bort dem någon gång. Annars hade vi varit tvungna att gräva upp hela graven och det hade vi då ingen lust med.
Men idag kunde jag plötsligt bryta loss dem! Så nu är graven fin precis som den skall vara med en rabatt överst! Så nu skall mamma köpa lite granris och lägga på jorden så att det inte blir en massa ogräs så skall jag plantera någon fin blomma där till våren!

Det regnade som sagt och efter vi var klara var jag alldeles genomblöt. Min jacka rann det om och jeansen var helt blöta längs hela ena sidan. Nice!
Vi hoppade in i bilen och började leta efter någonstans att fika. Det hade vi bestämt! Vi fastnade för gamla "Vita Bandet" eller Villa BelPark tror jag det heter nuförtiden.
Det blev kaffe och mumsiga bakelser och en massa prat! Det var längsedan vi satt tillsammans och pratade och jag tror att alla tyckte det var riktigt trevligt!

 
Linnéa, Aron och mamma på fiket!

Aron och Linnéa skulle ut och kolla i affärer ett par timmar innan det är dags för Aron att åka tillbaka till Motala igen. Och antagligen hittade dom något för jag fick just föra över lite pengar till honom för något han skulle köpa.. Undrar vad det kan ha varit för något?


Hej då!  Nu skall vi ut på stan!


Efter att ha kört hem mamma och släppt av Linnéa och Aron åkte jag hem för att gå en sväng med hundarna. Det ösregnade verkligen så det var lika bra att vända i dörren och gå med en gång.
Hundarna bryr sig inte om regn och man får ha skogen för sig själv när det är oväder så vi gick våran lusrunda! Den är jättefin speciellt nu på hösten med alla färger!


Så här ser det ut i början av vår runda!

Nu sitter jag här och har bytt till torra kläder och stannar nog inne resten av dagen. Stoppade en köpepizza i ugnen. Den skall jag äta nu. Men jag skrev så mycket så jag glömde den i ugnen. Så den både ser ut och känns som en knäckemacka! Men det får gå ändå!

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    Det va jättetrevligt idag! D får vi göra om snart! Puss

    2009-10-25 | 19:22:45
    Bloggadress: http://nealena.blogg.se/

Kommentera inlägget här: