nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Tomt i huset nu!

Kategori: Lena

Nu är helgen över och det är alldeles tomt här i huset igen! Det märks extra mycket när både Aron och Linnéa varit här!
I fredags var jag på julfest med jobbet. det var kanonkul! Vi var på nåt som heter Ölrepubliken. Det var kul och annorlunda! Vi började med ölprovning och trots att jag inte gillar öl så mycket var det sorter som till och med jag kan tänka mej att dricka! Mörka, ljusa, starka, svaga, ölsmakande, vinsmakande och till och med en sort som smakade lite skumbanan! Det godaste var ett som smakade körsbär. Det tog jag till maten. Förrätt: Megastora hemmagjorda pommes med aioli, oxfilé till varmrätt och en kletig chokladkaka med glass till efterrätt! Sedan mera öl, rom och en drink med mintvodka och mjölk! Satans god, måste jag säga!

På lördagen var vi i Fjärås och sågade ved som Linnéa skrivit om här nedanför. Vi var riktigt flitiga och jag var imponerad att Linnéa orkade såga så mycket!
Aron sågade till ett par träd och det blev en hel del i vedkorgen inför vintern!
Hundarna var med och passade på att käka äpplen som låg på gräsmattan! Vi gick en sväng i skogen med dem. Den skogen får vi utforska lite mer när dom flyttat dit!

Idag kom pappa Paul på besök en stund! Kul! Vi fikade här hemma och åkte sedan till Fjärås för att han skulle få se hur det ser ut där! Vi åkte i hans nya fina Volvo. En sån skulle man ha!
Dom lämnade av mig här hemma och både Aron och Linnéa åkte med till stan. Men nu är det snart jul och Arons julledighet börjar redan på onsdag om jag fattat rätt. Så då kommer han hem igen och är hemma i flera veckor!

Kommentarer

  • Carina & Tequila säger:

    Låter som en kanonhelg, förutom ölen då förstås :-)

    Kram Carina & Tequila

    2009-12-13 | 18:53:22
    Bloggadress: http://tot.leocarina.se

Kommentera inlägget här: