nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Vatten och inget vatten!

Kategori: Lena

Jag har jobbat som vanligt idag. Det var lite svårt att komma upp imorse men till slut så.. Jag och mamma var på en gravstädarrunda igår kväll och det tog väl musten ur oss. Tack för hjälpen mamma, jag hade nog inte fått tummen ur om du inte varit med!
Efter jobbet idag skulle jag och Catharina åka en sväng till klubben och träna hundarna. Men först träffades vi och gick en sväng i Kungsbackaskogen. Vi gick i skogen så att hundarna kunde springa som de ville. De har roligt tillsammans. Meja är halt efter i fredags men hon har lika roligt ändå. 
När vi kom till bilen ringde Aron! Han hade skjutit med AK-4 (Tror jag.) hela dagen och han verkade mycket nöjd!
Skönt det!

Aron

Jag körde bil och pratade med Aron samtidigt. När vi lagt på lyssnade jag på radion och av en händelse tittade jag på instrumentepanelen. Jädrans!
TEMP stod det med röda bokstäver!! Det var bara att stanna direkt och hoppas på det bästa. Bilen hade inte börjat koka med det var inte långt borta. Kollade bak i bilen men insåg att hundvattnet inte skulle räcka. Dessutom droppade det oroväckande från kylet och jag befarade det värsta. Jag fick ringa Catharina. Hon är en snäll en så hon laddade en massa vattenflaskor och åkte till mej där jag stod mitt ute i obygden!

Catharina
Hon ringde sin snälla son Tim som kom och tittade efter läckor och trasigt kyl men det verkade faktiskt som att vi lyckades lösa problemet innan han kom. Vi lyckades fylla på minst 10 liter vatten i expansionskärlet! Och Tim lyckades hjälpa oss att öppna kylarlocket och ytterligare vatten fylldes på ochj sedan var bilen "practically new". Eller, den kokade inte mer!
Jag har nog som första människa nånsin fått kärringstopp på vatten!
Tusen tack Catharina och Tim! Ni e bäst!
Bosse åkte förbi oss när vi stod utanför bilen med huven uppe och regnet som öste ner! Han vinkade och såg ganska stressad ut. Hoppas man får nöjet att åka förbi honom en annan gång när han står vid vägkanten med punka och utan domkraft!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Lever bilen??

    2009-08-10 | 22:13:10
  • Lena säger:

    Japp!

    2009-08-11 | 22:26:48
    Bloggadress: http://nealena.blogg.se/

Kommentera inlägget här: