nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Tjolöholm en söndag!

Kategori: Lena

Vi har promenerat på Tjolöholm idag, Jag, Linnéa och Carina. Och så alla hundarna förstås! Linnéa hade kameran och det blev en del fina kort! Här är en bild på en av kossorna som rymt ur sin hage. När vi var på väg hem såg vi djurägarna fösa in dem i hagen igen!



Kanadagäss är det gott om på Tjolöholm!


Här är jag och hundarna på bild!


Så här fint är det på våran runda i Tjolöholm! Man tröttnar aldrig på att gå där! Tur att alla inte är som vi. Då hade det varit packat med folk där jämt!


Björnbären är fina nu. Inte alla men många är mogna. Hundarna gillar björnbär men har inte riktigt koll på vilka som är mogna. Så jag får plocka åt dem! När det gäller hallon är det inga problem! Antagligen är de omogna bären jättesura.


När vi kom hem blev Melker glad! han gillar att sova middag på motorhuven och äntligen var hans säng hemma igen!

Kommentarer

  • Anki säger:

    Fina bilder från en härlig promenad...ormfritt??...Kram

    2010-08-23 | 19:09:21
    Bloggadress: http://anci62.blogg.se/
  • carina säger:

    Ser ut att ha varit en mysig dag! :)

    Vad tror du om pissmyrestick då? Det var en massa röda små myror i en rabatt som klättrade upp på mig också..

    Jag brukar ta spindlarna med hushållspapper och slänga ut dem, men denna lät jag hållas! :)

    2010-08-24 | 14:56:32
    Bloggadress: http://carinadenfina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: