nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Jobbat lite faktiskt!

Kategori: Lena

Det blev lite tomt när Aron åkt till Stockholm idag. Jag deppade en stund och åkte sedan iväg med hundarna till klubben och tränade lite. Det brukar hjälpa. Varmt som 17 var det men vi gjorde det vi skulle och åkte sedan via Carina och Leo hem igen.
Jag fick äntligen tummen ur vagnen (Nä det var fel! Men ni fattar..) och sydde ett par gardiner till Linnéa och Björn. Dom blev ganska fina!

Rosenknopp heter tyget och med silverfärgade märlor blev det ganska fint. Hoppas dom passar nu bara. Imorgon skall jag fortsätta med draperier till Arons rum. Lite snickra skall det också bli, hoppas jag.

Ångestsöndag...

Kategori: Linnéa

Imorgon är det jobb igen... suck. Fast bara en vecka sen är det två veckor semester till men det känns ändå lite jobbigt. Jag har laddat mobilen full med böcker så jag ska nog klara mig igenom veckan smärtfritt!

Igår gjorde ju jag och mamma som sagt svartvinbärsgelé och även krusbärsmarmelad! Gelén var jättegod men marmeladen har jag inte smakat än, men den lär vara god den också.

Mamma hade köpt fina burkar till gelén och marmeladen

På kvällen grillade vi. Björn har blivit värsta mästaren på grillning. Till förrätt vankades det grillad toast med smörstekta kantareller och västerbottenost. MUMS! Varmrätt fick man välja mellan karré och fläskotlett eller fläskfile. Till det serverades Björns specialare smör och lök grillade färskpotatis! Riktigt gott! Och till dessert blev det en supersmarrig blueberry crumble! Sen rullade man från bordet kan jag säga. Hahaha. Jag, mamma och Aron beslutade oss för att gå en promenad med hundarna. Vi gick en härlig runda i stan. Vädret var perfekt på kvällen eller natten va det nog nästan... Det var nog den varmaste dagen på hela sommaren igår!

Tänkte visa en bild på våra nya utemöbler som vi är väldigt nöjda med!

Inte den bästa bilden men man ser hyggligt

Idag har varit ännu kvavare (om man säger så =)) ute. När jag vaknade lös solen in genom fönstret och jag skickade meddelande till mamma och fråga om vi kunde åka och bada. När hon sedan ringde upp började det ösregna hos oss men hos mamma kom det inte en droppe. Skumt! haha
Vi bestämde oss för att skippa badet och åka och ta en avskedsfika med Aron! Trevligt var det och lite shopping blev det också! Nu sitter han nog på tåget till stockholm, eller om det var buss. Inte helt säker.

Kom hem snart igen bästa broschan!

Shopping med Nasim

Kategori: Linnéa

Igår var det hur varmt som helst! 27 grader stod det på min väderapp i mobilen men jag tror att det var mycket varmare. Nasim skickade sms och undra om jag ville ta en sväng på stan! Klart jag ville! =)
Vi började med att fika så att vi skulle få lite energi att shoppa! Det är hur mycket rea som helst och vi gick i affär till affär. Mycket trevligt! Jag hittade en söt shortsdress i jeanstyg för 120 kr. Nice! En fin svart skjorta med vita prickar och en stilig roset vid halsen fick också följa med! Sedan köpte jag lite basplagg både till mig och Björn, som alltid är bra att ha!

En bild från när vi var i London i våras!

När vi var klara på stan ringde mamma å fråga om jag ville åka en tur runt stan och leta glasflaskor. Vi har båda två hur mycket frukt och bär som helst i våra trädgårdar så vi hade tänkte göra massa god svartvinbärsdricka. Men vi åkte affär till affär och hittade inte en enda flaska... Är vi för tidigt ute?? Jaja vi bestämde oss i alla fall för att börja gör svartvinbärsgelé! Så strax ska jag ut å plocka av mina buskar!

Ikväll blir det grill med mor och bror! Trevligt! Ha en bra lördag!

Puss

Är det sommarn som tittar fram!

Kategori: Linnéa

Igår åkte Björns syster Ann och hennes son Max vidare upp till Jönköping! Dom är på en liten semestertripp till Sverige från London och hälsar på sin familj! Alla vill träffa lille Max! Men vädret har juh inte vart på topp... suck. Regn å regn å regn och vad händer den dagen då dom ska åka vidare???? Jo värsta sol och sommarvädret. Jaja men vi får hoppas att dom får fint väder i sommarstugan hos föräldrarna!

Fina foton på familjen Dolérius!

När dom åkte iväg blev det väldigt tomt... snyft. Så jag och Björn tröstgrillade lite hamburgare!

Grillmaster!

Mums! Goda blev dom!

Hoppas vädret håller i sig idag också!

Hos farmor!

Kategori: Lena

Idag åkte vi till farmor och Martin för att hälsa på och titta på de nya kattungarna.
Först fick vi rasta hundarna. Farmors katter tycker inte det är kul när hundarna kommer. Speciellt inte när det finns kattungar. Så efter en rush på en äng fick de sitta i bilen idag.

Det var kladdkaka och bullar och vi hade jättetrevligt. Och så tog vi lite kort på de nya underverken. De var två stycken. Flickor eller pojkar lite oklart än. En såg ut att vara sköldpaddsfärgad - kanske blir det en flicka. Vi får väl se. Här är lite bilder på de små liven.

Tack för idag! Det var kul att ses!

En dag vid havet

Kategori: Linnéa

Igår morse vaknade jag av att regnet öste ner utanför fönstret. När det hade slutat ringde jag mamma och vi bestämde tid för promenad. Jag gick ut å kände på vädret och tyckte att det va lite svalt så jag bestämde mig för att ta på mig jeans å långtröja. Dumt val... När mamma kom och hämta mig så bestämde vi att åka mot Onsala. Vi hamnade vid Råö. Inte en människa var där och nu kände man hur dum man varit. Det var så varmt att jag nästan hoppade i vattnet. Vi kom fram till att vi ALLTID ska ha med oss badkläder när vi åker ut till vattnet! Jag och mamma har blivit galna i att bada! Det är så skönt! Vi tar nog igen efter alla år vi knappt var vid badet alls!

Hundarna badade som galningar i alla fall!

Söta Meja med sin Dummie!

Bonnie får bita sig i tungan när hon ser dummiesarna! HAHA

Duktiga!

Sötnosar!

Till och med Sexan ville vara med å hämta dummies!

Godis, godis, godis!

Jag kan faktiskt också!

Badat!

Kategori: Lena

Vi var vid Lygnern och badade Linnéa, hundarna och jag i förmiddags! Kaffe blev det efteråt och Linnéa hade bakat möra kakor på morgonen! Det var lyx! Solen tittade fram då och då men det var skönt och varmt. Fast vattnet var svalare än igår men det har ju regnat en del (Understatement of the year!) inatt. Var tvungen att ta en bild av stranden. Inte en enda människa var där! Otroligt!

Meja

Kategori: Linnéa

En goare hund får man leta efter! Alltid glad, sprallig och full av energi. Meja älskar livet! Hon ser aldrig något hinder med något bara positivitet i allt! Är du ledsen, sur, arg eller bara nere är hon där i ditt ansikte med sitt stora fluffiga huvud, skeva öron, kalla nos, vackra bruna ögon, och sin blöta tunga, viftandes på svansen!

Jag har inte många kort på henne där hon inte har en pinne i munnen eller plaskar i vattnet! Meja ÄLSKAR pinnar! Hon går runt med dom som sina troféer och är så stolt!

Jag älskar dig Meja även om jag blir arg på dig när du river mig med dina vassa klor när vi badar men jag vet ju att det ända du vill är att rädda mig!

Första riktiga semesterdagen!

Kategori: Lena

Måndag och semester - härligt. Knäppt väder både regn och sol. Vi bestämde oss för att åka till Lygnern, Ki, Linnéa och jag och gå i skogen sedan och bada. Linnéa hade badkläder med. Jag såg mer ut som en svampplockare med gummistövlar o jacka. Men det var Linnéa som gissat bäst. Efter en tur i skogen badade hon och alla hundarna. Vi kastade dummies till hundarna och dom var duktiga. Sexy var inte så intresserad av dummies så hon simmade med Linnéa. Efter badet blev det kaffe som jag gjort och morotskaka och möra kakor som Ki och hennes mamma gjort. Jättegott!

Dagens obligatoriska gruppbild med havet o motorvägen som skymtar i horisonten.

Linnéa

Meja och Bonita simmar ut för att hämta...

Varsin dummy. Stor koncentration!

Bibbi kör med "hög-sim"

Men med en dummy simmar hon fint!

Bibbi och Ki letar kottar!

Mycket bra start på semestern!

Semester från och med nu!

Kategori: Lena

Vi gjorde som planerat - tog med fika och åkte till Lygnern och åt frukost på stranden. Linnéa gjorde goda smörgåsar och jag köpte bullar och kokade kaffe. Och det var riktigt najs!

Linnéa, Björn, Aron, alla hundarna och jag på stranden!

Fika efter badet!

Och sedan bada igen. Dvs Linnéa och jag mest. Uppskattat av hundarna.

Baywatch-brudarna på räddningsuppdrag :-)

Läget är under kontroll! Linnéa är räddad!

Efter bad/fika åkte vi en runda till Jysk. Aron shoppade ny bred säng, täcke och kuddar. Vi fixade med det på kvällen och det blev ju jättebra!

Frukost på stranden!

Godmorgon!
Idag är det dags för en repris av förra helgen! Frukost på stranden och bad! Fast den här gången följer även Aron och Björn med =). Hoppas bara att det blir lite varmare ute...

Hittade lite bilder från förra gången jag och mamma var där! Härliga bilder! ÄLSKAR min kamera, den är bäst!
Måste hitta min laddare för det är så roligt att ta bilder!

Världens finaste hundar!

SEMESTER!!!

Kategori: Linnéa

Nu är det äntligen semester och regnet öser ner!! Gött!!! hahaha
Strax blir det en blöt promenad med mamma. Blir inget resturangbesök ikväll för Sexy mår inte så bra... Men hon har fått medicin nu så hoppas hon blir bra snart!

Sexan!

En dag kvar till semester!

Kategori: Linnéa

Nu känner jag att det skulle sitta fint med semester! Denna veckan har varit väldigt seg på jobbet för vi har inte haft mycket alls att göra. Suck... Men bara en dag till nu!

Imorgon ska jag, mamma, Aron och Björn ut och äta! Det var vår födelsedagspresent till mamma! Ska bli trevligt plus att man firar in semestern! Både jag, mamma och Björn går på semester imon. Aron är redan inne på sin tredje vecka, så han åker tillbaka till stockholm om en vecka. Snyft...

Hoppas vädret blir bra under semestern! Vill bada, sola, grilla och ha det skönt! Fast några regninga dagar är helt ok! Då kanske man får nåt gjort här hemma! hahaha

Ha en trevlig kväll!

Tog bara en random bild jag hittade! Jag gillar den =)

En vecka kvar!

Kategori: Lena

Nu är det bara en vecka kvar till semestern! Linnéa och jag semestertränar med att åka till badet på morgonen, ta ett dopp och sedan äta frukost. Sedan tar vi ett dopp igen, dricker lite mer kaffe och åker sedan hem igen! Toppenskönt!

Vädret är toppen och det är alldeles ljummet i vattnet. Och det bästa av allt - vi är helt ensamma på hela stranden! Hoppas vädret håller i sej en vecka till!

Hundarna är som barnungar i vattnet. De simmar fram och tillbaka mellan oss hela tiden. Även Sexy som annars bara simmar när Linnéa badar. Nu sover de sött!