nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Skördefest på Tjolöholm!

Kategori: Lena

Idag har vi varit på Tjolöholm, Linnéa, Virran, Claes och jag. Det är precis vad det heter. Odlare visar upp sina grönsaker, bröd, kött, djur och hantverk. Mycket aktiviteter för barn men också mycket att titta på för oss. Agility, fårvallning och en narkotikahund hade uppvisning. Ko med kalv, fina grisar, katter och kaniner. Och så häst och vagn för de som ville åka en tur.
Vi tittade på fint konsthantverk både i trä och textil. Vävda tyger som gjordes fina kuddar av. Vi tittade på ett jättefint sittunderlag gjord i tovning. Keramik och halmfigurer. Jag pratade med några härliga damer som satt och stickade. Dom visade en halsduk gjord i fingerstickning. Den var jättehäftig! En sån skulle jag vilja ha!
Vi tittade i alla stånd och jag köpte mjöl på ett ställe och marmelad på ett annat. Vi rundade av med att äta lunch på Storstugan. Jag och Linnéa åt god lax med potatis och pepparrotsås. Jättegott och en toppentrevlig dag. Vi avslutade med att gå en skön promenad med hundarna i det fina men blåsiga vädret. Alla bilder nedan är från idag!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: