nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Söndag med Linnéa

Kategori: Lena

Vi har varit på lite äventyr idag, Linnéa och jag. Först åkte vi ut till Onsala och gick ner till Reningsverket. Hundarna badade och det ser verkligen varmt ut när dom badar! Dom både dyker och simmar. Vi kastade lite pinnar och dom tyckte det var jätteroligt! Åh, vad det kändes somrigt!


Linnéa och Sext på väg till havet! Lite svalare idag men underbart väder!

På väg tillbaka till bilen gick vi till mormors och morfars grav och fixade. Där såg fint ut. Påskliljorna hade vissnat så dem tog vi bort. En ros hade dukat under i vinter men annars såg det bra ut. Prästkragarna hade knoppar, Timjan växer, Lavendeln har kommit igång och Hostan är tät och fin.
Linnéa tog kort på graven så det dyker nog upp här snart!


Fina lila små blommor. Trodde de hette Kärringtand men de är ju gula.. Ja, ja fina var det i alla fall!
Dessa växte vid vägkanten på väg ner till havet.

När vi kom hem till mej fick hundarna stanna hemma för det var faktiskt ganska varmt i bilen. Vi åkte bort till Freeport för att se om vi kunde hitta några skor till mej. Jag skall ju snart åka till London (OOiiiiiiiiiiii!) och kan ju inte ha smutsiga hund-gummiskor på mej. Men efter att ha varit i alla affärer utan att hitta något. Jag får åka en gång till i veckan. Jo, det fanns många skor jag tyckte om men jag får så lätt skoskav. Och promenera i London med skoskav vill jag inte.

Nu skall jag dock snöra på mej hundgummiskorna och åka och träna med hundarna en stund!

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Haha visste inte att du tog kort! Fint! Puss

    2010-05-23 | 17:27:11
    Bloggadress: http://nealena.blogg.se/
  • Lena säger:

    Hihi jag märkte inte att du tog vid vattnet heller! Korten på graven blev ju jättefina!

    2010-05-23 | 19:45:00
    Bloggadress: http://nealena.blogg.se/
  • Anki säger:

    Gökärt tror jag att de blommorna heter, man kan ju äta dem också själva blomman. Härliga promenader ni är ute på vid havet. Onsala vid reningsverket, vart ligger det? Jag jagar jämt nya promenadställen!

    2010-05-24 | 08:38:49
    Bloggadress: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här: