nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Bomb

Kategori: Lena

Läste på GP precis innan jag åkte hem att ett bombdrama utspelade sig på Kungsmässan. Tänkte inte mer på det men när jag kom till stationen fick jag vända och åka hem genom stan istället. Det var avspärrat med polisbilar med blåljus överallt.



Det knäppa vädret har fortsatt och dagen har bjudit på snökaos på förmiddagen och regn och plusgrader på eftermiddagen. Tog en macka och gav hundarna mat och eftersom katterna var inne kunde hundarna och jag gå en långpromenad hemifrån utan att behöva ta bilen först.
Promenerade förbi Kungsmässan för att se om något hände där. Fortfarande polisbilar med blåljus över allt men ingen aktivitet som jag kunde se. En del folk stod och tittade på avstånd. Vi gick till Kungsbackaskogen, hundarna och jag. Där var tomt och tyst bortsett från en tjej med en italiensk whippet tror jag det var med rock! Riktigt söt var den! Hundarna reagerade inte - undra om dom ens trodde det var en hund så liten som den var! Ett jädrans tempo hade dom i alla fall och trots att vi gick ganska raskt försvann dom framför oss bort i skogen ganska omgående. Vi går halva slingan - sedan brukar vi gå in i skogen. Där kan hundarna gå lösa utan att störa någon och det gillar dom. Bus i snön är populärt! En annan får ju lite motion eftersom man e ensam om att gå den vägen får man pulsa fram. Så småningom kom vi fram till vattentornet och det är skottat igen - puh!

När vi kom hem träffade vi grannen som har köpt en lagotto-pojke. Han heter Tippen och är 7 månader. Han lade på en tvärnit och vägrade gå en enda meter. Jag satte de Sexy och Bonita i bilen och Meja fick träffa Tippen. Dom fann varann genast och hade jättekul.
På håll kunde vi fortfarande se blåljusen från polisbilarna trots att det gått flera timmar.
När vi sedan kom in var vi alla lite nöjda och trötta. Jag käkade lite och satte på kaffe som jag inte hann dricka för jag somnade som en sten..

Kommentarer

  • linnea säger:

    Hahaha samma här, somna som en sten framför tv:n!

    2010-02-26 | 05:47:11
    Bloggadress: http://nealena.blogg.se/
  • Anki säger:

    Det är inte klokt vad det händer mycket spännande här i stan så man blir så trött att man somnar som en sten i soffan hi hi hi det gjorde jag igår kväll och vaknade där två inatt.

    2010-02-28 | 12:45:44
    Bloggadress: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här: