nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Fredag igen!

Kategori: Lena

Veckorna går jättefort! Nu är det plötsligt fredag igen! Aron har kommit hem från lumpen efter en och en halv veckas pangpang i skogen! Jag trodde han var så hes att jag knappt kände igen hans röst! Men frisk och pigg var han och glad att komma hem! Nu är han och lanar och jag lär inte se honom förrän på söndag igen. Det gör inget för han skall vara hemma ända till nästa söndag.


Så här gott och grönt var det förra veckan när jag var ute med hundarna på lunchen. Jag kunde inte låta bli att ta lite kort nu när det börjar växa i skogen. Man blir ju alldeles lycklig. Och så det obligatoriska Tussilago-kortet!


Plötsligt bara är dom här! Sååå söt!

Det är en härlig liten lunchrunda jag har på jobbet! Hundarna gillar den skarpt! Häromdagen fick jag dock nästan hjärtslag när vi kom fram bakom Hanhals kyrka. Hundarna går före och jag ser att det rör sig vid kyrkodörren. När jag kommer närmare ser jag att det är några som bär en kista. Åh, nej kommer jag och stör mitt i en begravning! Tänk om hundarna börjar skälla! Hjälp!
Men så såg jag att det var ingen begravning. Jodå dom bar kistan men det var efter själva begravningen. Tror i och för sig inte att dom såg mig och hundarna. Och hundarna var tysta. Puh!


Strax framme vid kyrkan!

Idag på eftermiddagen var jag, Linnéa och Björn på Tjolöholm och tog våran fredagspromenad. Det blåste men det var skönt att sträcka på benen efter jobbet! Hundarna stortrivdes och jag fick nästan springa för att hinna med Linnéa och Björn. Vilket tempo dom har! När vi kom in i skogen slutade det blåsa! Linnéa såg ett rådjur men hundarna reagerade inte som tur var.


Hundarna badade fötterna i diket. Liljorna har börjat växa där!


Linnéa fick posera med hundarna idag!


Lite pusskalas!

Hoppas nu bara inte att våren går för fort! Det är så skönt nu att den äntligen är här!

Kommentarer

  • Anki säger:

    Ja visst är det underbart ute i naturen just nu! Jag promenerar mycket nu i Särö Västerskog, Tjolöholm, Hanhals o Näsbokrok bla.

    2010-04-25 | 12:49:18
    Bloggadress: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här: