nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Järnspikar!

Kategori: Lena

Riktigt grinig blev jag igår kväll. Satt och skrev på våran blogg. Skulle bara kolla upp hur man stavade bearnaise-sås, kollade på google men sökningen visades i det fönstret jag satt och skrev bloggen i. Så jag skyndade mej att trycka på bakåtknappen men det var helt tomt. Allt det jag skrivit i mitt inlägg var borta. Åhhh, vad irriterande! Jag hade skrivit om mitt och Carinas IKEA-besök.
Vi bestämde oss för en tur till IKEA för jag skall sy ett gäng transportkassar till utställningstavlor. Några 70x100 och några 50x70. Dessutom skall det vara mellanväggar inuti så att man kan packa 2 stycken tavlor i varje kasse. Vi började med smarrig middag, fläskköttsskivor med pommes och bearnaise-sås. Herr jösses vad gott! Önskar jag kunde laga sån sås själv. Men då skulle jag nog rullat fram vid det här laget så det är nog bra att jag inte kan det i alla fall!
Efter middagen var det rundvandring ppå övre plan. Vi provsatt soffor och tittade på nästan allt på andra våningen.
Sedan gick vi en trappa ner till tygavdelningen. Jag hade tänkt köpa mörkblå markisväv men det fanns inget enfärgat som jag gillade. Jag hittade tyget på bilden nedan och köpte 17,5 meter!
Ni fattar vad jag skall göra på söndag!

Imorgon var det meningen att vi skulle åka till Engelsons i Falkenberg. Men planerna blev ändrade så jag och Lizlott åker till Falkenberg ensamma och om jag har tur kanske jag får vara med på spårtävlingen där. VI anmälde oss tillsammans men eftersom det var så många deltagare blev det lottning. Lizlott och Funny kom med och jag och Bonita blev 8:e reserver. Nu är det fredag kväll och ingen har ringt så det finns ingen plats för oss. Så det jag kan hoppas på är att någon inte dyker upp imorgon bitti på samlingen . Då kan vi få vara med. Annars blir det en dag med avkoppling och trevliga hundmänniskor i Falkenberg. Och Lizlott och Funny som tävlar får vi heja på!


Lizlott och Funny

Kommentarer

  • Anki säger:

    Se där ja nu får du plocka fram symaskinen och sätta igång. En dag i Falkenberg är väl inte fel det är ju en fin stad.

    2009-09-12 | 10:48:53
    Bloggadress: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här: