nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Höstigt värre!

Kategori: Lena

Nu är det verkligen höst. Lite småkallt och röda, orange, bruna, beiga och gula löv. Och några gröna. Det är jättefint i skogen. Jag har gått två långa promenader idag. Fast alldeles för mej själv. Hundarna löper så man får välja sitt sällskap. På väg hem mötte jag en karl med en dvärgschnauzerhane. Han pep som 17 och hoppade baklänges av den underbara doften som mina hundar lämnar efter sig just nu. Stackarn!



Däremot hittar jag dåligt med svamp. Så har det varit hela hösten. Konstigt! Alla andra hittar jättemycket svamp och jag brukar inte ha svårt att hitta i vanliga fall men inte i år. I och för sig plockar jag inte trattkantareller. Det har jag faktiskt sett en del nu på senhösten. Ja ja, lite har det blivit så man ska väl inte klaga.

Städat har jag faktiskt gjort idag! Hurra! Det händer inte jätteofta så man är faktiskt lite stolt! Jag ringde min syster imorse för att se om hon ville göra mej sällskap till affären. Vi träffas ju inte så ofta så det hade varit kul, tänkte jag. Men ingen svarade och jag fick gå ensam. Köpte mej två nya bh-ar. En svart och en vit. Jättefina var dom och välbehövliga. Meja mitt eländiga hundskrälle hade tuggat upp de stackars bh-ar jag hade. Så man har ju varit på jobbet i bikiniöverdel ett par veckor nu. Så det var dags att göra ett besök på Lindex.
Hur som helst, Inger ringde senare på dagen och berättade att hon städat som 17 hela morgonen och inte hört någon av telefonerna.
Så efter en stund blev jag lite inspirerad och började städa. Så det var faktiskt hennes förtjänst att det är fint här hemma nu! Jag har till och med plockat bort vissna blad på mina krukväxter! Mamma skulle varit stolt om hon sett mej göra det!
Och klippt klorna på alla hundarna. Bada dem får jag göra när de löpt färdigt.

Nu ser man fram emot matchen ikväll och hoppas att det skall se ut nåt i denna stilen!



Heja Sverige! Hoppas verkligen att dom vinner idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: