nealena

Linnéa och Lenas blogg om vanliga, roliga, tråkiga saker som händer varje dag!

Vilken tur!

Kategori: Lena

Mera regn idag sade dom på radion häromdsagen så jag blev jätteförvånad när solen nästan tittade fram i morse. Vaknade av Linnéa var uppe och stökade så jag körde henne till jobbet. I nattlinne kanske skall tilläggas :-)
Somnade en stund till på soffan när jag kom hem men vaknade till vid 9-tiden igen. Vädret var fortfarande bra så efter ett sms till Carina så åkte jag till skogen med hundarna. Vi gick rundan ett varv innan Carina och Tikkan kom.



Vi gick ett par varv tillsammans och avslutade promenaden med att "bestiga" kolera-backen som är väldigt brant! det var en riktigt skön och trevlig promenad. Vi mötte många stavgångare och joggare och det hejades och pratades en del med dem vi mötte! Kul det!
När vi började gå till våra bilar stannade hundarna flera gånger för att plocka hallon. Ja, dom älskar hallon och plockar dem själva. Det började bli grått och det kändes som att regnet var på gång. Och mycket riktigt började det regna när vi åkte hem. Det blev ett väldans regnoväder med nästan storm ett tag. Vilken tur vi hade.



När jag kom hem skulle jag göra ris och texmex-pytt av överbliven köttfärs från gårdagen hade jag tänkt. Men, nej så blev det inte alls. Köttfärsen hade någon smaskat i sig. Katten Smirre är huvudmisstänkt. Så det blev korv Stroganoff i stället.

Kommentarer

  • Anki säger:

    Ja ni hade ju alla fall tur med vädret! Jag lyckades rätt så bra i Varberg också.

    2009-07-30 | 16:15:31
    Bloggadress: http://anci.62.blogg.se/

Kommentera inlägget här: